1393-10-17 17:04
1100
0
8515
آخوند میرزاعلی امام جمعه آق قلا:

امت اسلامی در مقابل دشمنان اسلام همواره به صورت ید واحده عمل کنند

عبدالحی آخوند میرزاعلی امام جمعه آق قلا اظهار داشت:دست یابی به وحدت هم گرایی و پدیده آوردن اتحاد و انسجام اسلامی و از میان برداشتن فاصله های گوناگون موجود در اسلام در عصر حاضر نیارمند توجه به عرصه ها و محورهای مشترک و همگانی است.

به گزارش گلستان ما، عبدالحی آخوند میرزاعلی امام جمعه آق قلا اظهار در گقتگو با خبرنگار طوبی گلستان گفت: مقصود از وحدت اسلامی اینست که پیروان هریک از مذاهب گوناگون اسلامی در عین حال که عقاید و احکام خاص آن مذهب را برای خود حفظ میکنند و به آنها پای بند هستند،در روابط سیاسی اجتماعی فرهنگی اقتصادی و نظامی خود با مسلمین دیگر همسو و تابع مصالح عالیه اسلام و امت اسلامی باشند و بر این اساس ، امت اسلامی در مقابل دشمنان اسلام همواره به صورت (ید واحده)عمل کنند.

امام جمعه آق قلا خاطر نشان کرد: آیات متعددی در قرآن بر اتحاد و همبستگی مسلمانان و حمایت از یکدیگر در برابر ظالمان تأکید دارد این یعنی حمایت از یکدیگر از مسائل اصولی و حیاتی در اسلام است.

وی افزود: قرآن کریم به عنوان برنام هسعادت بشری از این مهم (تفرقه)پرده برمیدارد.گاهی با داستان امتهای گذشته،گاهی بصورت امر و نهی و گاهی اهمیت آنرا با توحید می سنجد.بنا براین ریشه کن کردن فتنه ها از زمین ممکن نمیشود مگر با همدلی و همیاری مسلمانان .

روحانی اهل سنت تصریح کرد: سعادت وشقاوت ملت ها در گرو وحدت یا تفرقه آنان است وهمواره در طول تاریخ ملتی سعادتمند بوده است که باهم متحد بودند.

وی در ادامه با اشاره به به این نکته که در طول تاریخ کمتر کسی به اندازه سلفی ها ووهابی ها به اسلام ضربه زده اند گفت: اسلامی که رحمت را ملاک اصلی خود قرار داده است، اسلامی که میگوید "هل الدین الا المحبه" این لطافت فقط در دین اسلام مشهود است و وهابی ها این اسلام را خشن نشان دادند تا دوست ودشمن را از آن بیزار کنند.تروریست های داعش ، جبهه النصره ، بوکوحرام ویا با هرعنوانی که بودجود آمده اند دست پرورده امریکا و رژیم صهیونیستی هستند و در واقع ادامه دهنده راه شیطانند.

امام جمعه آق قلا اظهار داشت: غربی هایی که دم از مقابله با گروهک های تروریستی می زنند در واقع میخواهند جای پای خود را در کشور های اسلامی محکم نمایند تا برهمه مسلمانان سیطره یابند.

وی تأکید کرد: ابن تروریست هایی که خون انسانهای بیگناه را در عراق و سوریه ریختند هیچ دینی مجوز انسان کشی نمیدهد.این یک توطئه از سوی استکبار جهانی است وآمریکا واسرائیل پشت پرده هستند.

روحانی اهل سنت در پایان حرکت ضد دینی و ضد انسانی تروریست هایی که میخواهند بنام اسلام به اسلام ضربه بزنند را محکوم کرد وگفت: این حرکت تروریست ها جز ناکامی و سرگردانی و عصیان نتیجه ای ندارد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.